E -module elementen

Interactie en intuïtiviteit

Voorbeeld Meerkeuzevraag

Meerkeuzevraag

Het doel van dit element spreekt voor zich. Met het toevoegen van feedback op elk antwoord na het beantwoorden van de vraag geeft een leermoment. 

Let op de informatieballon waarin een hint kan komen.

Zie hieronder voor 2 andere voorbeelden van een meerkeuzevraag:

Figuur overlap

Met dit element zijn twee vergelijkbare plaatjes met elkaar te vergelijken. 

Voor diverse doeleinden kan dit een perfecte tool zijn, denk onder andere aan:
– Anatomie
– Radiologie
– Fluorescentie microscopie

 

Vaatstructuur van de onderbenen

Sleep van boven naar beneden om de anatomie te leren

Voorbeeld van invul-oefening

Invul-oefening

Om studenten actief na te laten denken kan een invul-oefening gebruikt worden. Dit heeft de voorkeur boven een volledig open vraag.

Zoals bij “meervoud/meervouden” te zien is, kunnen meerdere antwoorden goed gerekend worden. 

De in te vullen tekst moet logisch zijn, of er kan een hint worden gegeven.

Woorden verslepen

Enigszins vergelijkbaar met de Invul-oefening, maar hierbij zijn de juiste antwoorden al weergegeven.

Voor meer onbekende termen kan dit een goede oplossing zijn. 

Ook zou er een tabelstructuur mee in te vullen zijn.

Voorbeeld bij een sleep-oefening

Terminologie passend bij de juiste achtergrond

Drag and Drop

Een plaatje kan hierbij als achtergrond worden gebruikt om er juiste termen naar toe te slepen.

Meerdere zelfde termen kunnen op meerdere zelfde plekken kunnen worden gesleept.

Klik op de verschillende plaatjes

Hotspot

Een specifieke locatie op een plaatje kan veel aantonen, denk onder andere aan anatomische structuren, tumoren, medicijnen etc.

Dit element hoeft niet per se als vraagelement worden gebruikt. Van de verschillende plaatjes kan ook extra informatie worden gegeven, zie het voorbeeld hieronder.

Ga op zoek naar de metastasen en klik ze aan:

CT/MRI viewer

Het bij de hand hebben van een echte CT-scan bij een casus verhoogt de klinische betrokkenheid van de student.

Zie de 2 mogelijkheden qua systeem. Het systeem hieronder maakt gebruik van .dcm files, de rechter van .jpg files. Dicom files hebben de voorkeur.

.dcm files zijn via uw radiologie programma te exporteren. De .jpg files zijn gemakkelijk te maken met de tool Radscreen.

Leerkaarten

Een serie termen, definities, vertalingen, medicijnen etc. kunnen op deze manier worden ingevoegd om de student snel en efficiënt te laten leren.

Dit werkt het beste in een “Test jezelf” of bij herhaling van de stof. 

Verbreed je woordenschat!

Bekijk en beklik de video

Dit contenttype is geoptimaliseerd voor Fullscreen.

Interactieve video

Een (eigengemaakte) Youtube-video kan met dit element interactief worden, waardoor de student actief de video bekijkt.

De volgende elementen zijn toe te voegen aan de video:
– Meerkeuzevraag
– Invul-oefening
– Drag and Drop
– Woorden verslepen
– Hotspot
– Tekst + figuur

Pop-up

Pop-ups zijn een ideale toevoeging aan een e-module. Extra informatie uit een PDF, een website of andere e-module is aan te roepen. Een ingewikkeld plaatje is bijvoorbeeld ook groot weer te geven, zonder dat het ruimte inneemt in de huidige opmaak.

Flow

Dit kan worden ingezet voor een timeline, een protocol, behandeling etc.

Vrije luchtweg

Airway

Head-tilt-chin-lift, jaw thrust

Vrije luchtweg

Oxygenatie en ventilatie

Breathing

O2-toediening, naalddecompressie

Oxygenatie en ventilatie

Bloeding en cardiaal

Circulation

Defibrillatie, vulling

Bloeding en cardiaal

Neurologie en glucose

Disabilities

Insuline, antibiotica

Neurologie en glucose

Volledige controle

Environment

Stabilisatie

Volledige controle

Infobox

Hiermee zijn bijvoorbeeld definities goed weer te geven.

Dit is de voorkant

Hier is de standaard zichtbare tekst te plaatsen.

Dit is de achterkant

Hier is tekst te plaatsen die de student bij klikken of hoveren ziet.

Dit is de voorkant

Hier is de standaard zichtbare tekst te plaatsen.

Dit is de achterkant

Hier is tekst te plaatsen die de student bij klikken of hoveren ziet.